Comhem suger

Jag har haft comhem som internetleverentör under de ett och ett halvt år jag har bott i Linköping. Och under den tiden har jag haft usel kvalitet på uppkopplingen. Ganska ofta bryts kontakten för att sedan återupptas efter 20-30s.

Jag har trådlös anslutning till modemet, så först trodde jag att detta var felet. Men jag har provat att dra kabel genom lägenheten och felet kvarstår. Dessutom har jag hört från vänner som också har Comhem i Linköping att de har haft samma problem.

Jag har försökt anmäla problemet till kundtjänst, men det är inte särskilt lätt. Först måste man klicka sig igenom trettio puckade frågor för att sedan komma fram till ett formulär. Men när man skriver in symptomen där är det inte säkert att man ändå fått fram felet.

Första kontakten med kundtjänst blev jag upplyst om att de inte kunde hjälpa mig, eftersom jag fick bra resultat med bredbandskollen. Så därför gjorde jag inget under ett tag. Men sedan dess har jag varit noga med att anmäla alla fel till kundtjänst. Vilket tyvärr inte har gett någonting.

Comhem verkar ha som policy att man hela tiden ska ha kontakt med olika personer på deras kundtjänst. Det leder till att ingen vet vad som har hänt och vad som har sagts.

Jag har anmält felet och haft dialog med tre olika operatörer på kundtjänst. Den fjärde uppmanar mig att ringa kundtjänst och beskriva felet, trots att hela tråden handlar om mitt problem. Det har hänt mig två gånger nu.

Det är struligt för mig att byta från Comhem men jag kommer närmare och närmare den stund när jag tar klivet och går över till en annan operatör. Comhem suger så otroligt hårt, de klarar helt enkelt inte av att leverera internetuppkoppling eller ge fullgod service.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.